Formació adreçada a entitats de persones amb discapacitat intel·lectual. “Com organitzar la comunicació per optimitzar el procés de venda”
Les associacions de persones amb diversitat funcional ofereixen un gran ventall de serveis o productes. Són propostes comercials que tenen un valor social afegit i una important font d’ingressos per a la sostenibilitat econòmica de les entitats. Sovint, però, hi ha la dificultat de trobar els nínxols de mercat per poder-los comercialitzar.
Es planteja una formació per donar a conèixer els aspectes motor en la definició del pla estratègic de l’entitat, el pla de comunicació i el pla comercial, a fi de saber construir eines útils per organitzar-se millor internament i augmentar en promoció i venta, sense perdre l’essència de l’entitat i l’atenció als usuaris.
La formació s’il·lustrarà amb exemples que siguin propers al sector de la diversitat funcional. Es plantejaran casos pràctics i d’utilitat.
S’usaran dinàmiques de grup i tècniques participatives.
Durada: 12 hores
Dies: dijous de 13, 20 i 27 de juny (3 matins de quatre hores cadascun)
Lloc: Federació DINCAT C/ Joan Güell, 90 (Barcelona)
Dirigida a: Membres de junta, caps d’àrea, tècnics o responsables de comunicació d’entitats de persones amb diversitat funcional, entitats amb CET o CO o que ofereixen serveis per al mercat ordinari.
Per apuntar-s’hi, clica en aquest formulari
Formació bonificable per a socis de DINCAT!
Temari “Com organitzar la comunicació per optimitzar el procés de venda”
1- L’ESTRATÈGIA DE L’ENTITAT
Introducció a la definició d’estratègia de l’entitat
Causes, conseqüències i projecció
Aspectes fonamentals del pla estratègic
Elaboració de la missió, visió i valors
Identificació dels actius estratègics
Elaboració d’objectius
Definició d’Atributs
2- L’ESTRATÈGIA COMUNICATIVA
L’encaix del tractament de la comunicació en les entitats del tercer sector.
- Definim l’estratègia:
Definció de públics objectiu
Proposta de valor
Construcció del posicionament
Detecció de la competència i nínxols d’oportunitats
- Utilitzem les eines:
Les eines de comunicació
Elements necessaris per a un pla de comunicació
En línia i el fora línia: vasos comunicants
Canals, missatges, imatges i materials comunicatius
- Tractament per àmbits (des de les realitats de les entitats):
Comunicació corporativa
Relacions públiques i creació d’events
Comunicació interna i acompanyament de les àrees
Publicitat i promoció d’activitats
Gabinet de premsa o generadors d’opinió
Aspectes clau del màrqueting digital
Apunts sobre la figura gestora de comunicació
3- L’ESTRATÈGIA DE VENDES
Construcció de projectes amb causa
Objectius de vendes: per productes i per serveis
Accions de vendes per assolir els resultats
Recursos necessaris
Previsions perioficades
Taller de tècniques de vendes
Formadors:
Elena Rovira, consultora en estratègies de comunicació per a entitats
Jordi Boixadós, consultor en màrqueting i vendes