|

Formació adreçada a entitats de persones amb discapacitat intel·lectual. “Com organitzar la comunicació per optimitzar el procés de venda”

Les associacions de persones amb diversitat funcional ofereixen un gran ventall de serveis o productes. Són propostes comercials que tenen un valor social afegit i una important font d’ingressos per a la sostenibilitat econòmica de les entitats. Sovint, però, hi ha la dificultat de trobar els nínxols de mercat per poder-los comercialitzar.

Es planteja una formació per donar a conèixer els aspectes motor en la definició del pla estratègic de l’entitat, el pla de comunicació i el pla comercial, a fi de saber construir eines útils per organitzar-se millor internament i augmentar en promoció i venta, sense perdre l’essència de l’entitat i l’atenció als usuaris.

La formació s’il·lustrarà amb exemples que siguin propers al sector de la diversitat funcional. Es plantejaran casos pràctics i d’utilitat.

S’usaran dinàmiques de grup i tècniques participatives.

 

Durada: 12 hores

Dies: dijous de 13, 20 i 27 de juny (3 matins de quatre hores cadascun)

Lloc: Federació DINCAT C/ Joan Güell, 90 (Barcelona)

Dirigida a: Membres de junta, caps d’àrea, tècnics o responsables de comunicació d’entitats de persones amb diversitat funcional, entitats amb CET o CO o que ofereixen serveis per al mercat ordinari.

Per apuntar-s’hi, clica en aquest formulari

Formació bonificable per a socis de DINCAT! 

 

 

 

Temari “Com organitzar la comunicació per optimitzar el procés de venda”

1- L’ESTRATÈGIA DE L’ENTITAT

Introducció a la definició d’estratègia de l’entitat

Causes, conseqüències i projecció

Aspectes fonamentals del pla estratègic

Elaboració de la missió, visió i valors

Identificació dels actius estratègics

Elaboració d’objectius

Definició d’Atributs

2- L’ESTRATÈGIA COMUNICATIVA

L’encaix del tractament de la comunicació en les entitats del tercer sector.

  • Definim l’estratègia:

Definció de públics objectiu

Proposta de valor

Construcció del posicionament

Detecció de la competència i nínxols d’oportunitats

  • Utilitzem les eines:

Les eines de comunicació

Elements necessaris per a un pla de comunicació

En línia i el fora línia: vasos comunicants

Canals, missatges, imatges i materials comunicatius

  • Tractament per àmbits (des de les realitats de les entitats):

Comunicació corporativa

Relacions públiques i creació d’events

Comunicació interna i acompanyament de les àrees

Publicitat i promoció d’activitats

Gabinet de premsa o generadors d’opinió

Aspectes clau del màrqueting digital

Apunts sobre la figura gestora de comunicació

 

3- L’ESTRATÈGIA DE VENDES

Construcció de projectes amb causa

Objectius de vendes: per productes i per serveis

Accions de vendes per assolir els resultats

Recursos necessaris

Previsions perioficades

Taller de tècniques de vendes

Formadors:

Elena Rovira, consultora en estratègies de comunicació per a entitats

Jordi Boixadós, consultor en màrqueting i vendes

Entrada similar